Monday, July 20, 2009

Inspired By Life


Well i guess my future is set..im flying of to manipal...i seriusly thought it was hard to get in but i did it..alhamdulillah...at first i was glad dat i have a choice to go to czech replubic..excited..studying the entrance test with my frens...I know dat the answer i tick was correect..in my heart i just know it...to my horror i had a shock and a wake up call..the moment i found out i did not pass the exam i was devastated...nangis yg mcm tahap tersedu2..i just could not accept it..my frends mira,lye,zazu,naimah,limie sume bg encouraging words to me tp x leh nk stop sedih.."bodoh sgt ke sampai x pass exam" dat was going in my head..malu nangis orng x penah tgk..seb baik laki is just hazim dat time..huhuhu..i came back..call my parents..my dad..u know wat he said to me?

"Sarah nangis sejak tau dpt result sampai balik college..mcm tuh baik xyah jd doc..benda mcm nih pun x dpt nk terima...sume ada hikmah dier..nk nangis watper.."

i was taken a back of wat he said..ni encouraging ke??mcm x jer..then slowly i realise hes rite..everything in life ada hikmah dier..i x accept benda yg dh berlaku as if i salahkan God for making me miserable..AstaufirAllah...terus ask from forgiveness...maybe good things comes out of this..sbg hamba kita perlu bersabar..ada ayat dr Syurga Cinta..dat girl mention apa ntah..kita nk matahari tp tuhan bg hujan..pdhal kita x tahu pada akhir hujan tuhan bg pelangi..apa ntah..hehehee...i know dat now...syukur alhamdulillah..Dah ada placemet for me in India..2tahun setgh di sana and 2 tahun setgh in melaka malaysia..best apa..kejap je dok negara orng..


So maybe dpt kat india manipal twinning nih is not so bad after all...sape yg nk sgt ramaiah xperlaa..maybe kita gi manipal ada hikmahnya..cume kita x nampak skarng...Allah knows...

To my india frewn (cam lain je bunyi..he3)
girls= bella,aizan,made,cheetah,shiro,nik,imah,rin
boys= faiz,redza,azwan,ghazi,s.e,ammar,awe,shahir,chang (ada tertinggal sowi)
All the Best..may we become good Doctors in the future..InsyaAllah..

7 comments:

  1. india pun best gak..hehe

    P/s:Sarah sbut nma aku dulu...haha

    ReplyDelete
  2. betul2..hehhee..elehh..faiz2.. :)

    ReplyDelete
  3. weeeeeeeeee
    i like ur last sentence!!!! =D

    ReplyDelete
  4. bla la b.aku x kesah nama aku last.tapi apsal sblh blaine.down.

    ReplyDelete
  5. setuju ngn sarah....pape pn msti ade hikmahnya :)

    ReplyDelete
  6. I'm touched by this post..seriously..sarah, Allah knows what best for us..good luckkk:)

    ReplyDelete